neděle 19. července 2015

Vzdálená Valhala – část 4

[21.prosinec 2011, 00:03]


Nouzové schody neozařuje nic než červené světlo.
Není to iluze.
Zatímco scházím po schodech, musím si to neustále opakovat.
Spoře osvětlené, dlouhé schodiště.
Nic, co by připomínalo dveře.
Tohle je 100 metrů dlouhá jednosměrka vedoucí přímo dolů.
Myslím, že zespodu slyším přerušovaný rachotivý zvuk, díky čemuž to místo připomíná bránu do pekla.
Já s Kurisu sprintujeme dolů. Jako bych měl každou chvíli ztratit pevnou půdu pod nohama, jenže zastavit nemůžu.
„Hej, je tvé zranění v pořádku?“ zeptá se mě Kurisu, která mě následuje, naprosto bez dechu.
Krvácí mi noha.
„Je to jen škrábnutí. Bolí to jenom trochu, takže se neboj...!“
Přestože to byla bouře kulek, je to jediné zranění, které mám. Zajímalo by mě, jestli to způsobil nedostatek zkušeností rounderů, nebo-
Světová linie se přiblížila k tomuto výsledku.
Každopádně, vyvázli jsme z toho naživu, přestože jen stěží.
Schodiště, které právě používáme je spojené s 27 kilometrovým kruhovým tunelem, Velkým hadronovým urychlovačem, který je postaven 100 metrů pod SERNem. Tyto schody se obvykle nepoužívají.
Je to nejrychlejší cesta vedoucí do LHC ze zařízení, kde byla vězněna Kurisu.
Od doby, kdy jsme rozbili zámek a začali klesat, uběhlo skoro 5 minut.
„Háá, háá, háá...“
Kurisu má potíže s dýcháním.
Její tempo v porovnání se začátkem viditelně zpomalilo.
„Nezastavuj, Kristýno!  Brzy tam budeme, tak buď silná!“
„J, Já vím...!“
Jsem si jistý, že nás ti roundeři přestali honit.
Což je také součást plánu B. Je to důvod, proč jsem vybral tuhle cestu místo letiště.
Ale jen tak pro jistotu nesmíme zastavit, dokud se nedostaneme na dno.
A konečně, schodiště, o kterém jsem myslel, že je nekonečné, bez varování končí.
Dveře z pletiva bez zámku zaskřípají, když je otevřu.
Zatímco těžce oddechuju a mlčím, projdeme jimi a vejdeme do tunelu.
Tohle je LHC.
Největší částicový urychlovač.
Tři metry široký tunel lemovaný betonem.
Není to tu stísněné, ale skutečnost, že nevidím, jak se tunel zakřivuje, vytváří tak nějak nátlak.
Na rozdíl od ponurého nouzového schodiště je tenhle prostor vlastně osvětlený, což ho činí absurdně jasným.
Abych zahnal vracející se úzkost, začal jsem se svými obvyklými řečmi.
„Tohle je Uroboros? Nebo snad Kolo štěstí...?“
„Rozhodně máš dobrou náladu... Ale teď s tím prosím přestaň...“
Bez jediného úsměvu se Kurisu obejme pažemi.
„Hej, jaká je možnost, že nás budou sledovat?“
„Žádná. Právě teď tu probíhá experiment.“
„Myslíš experiment kolize protonů.“
„To je jen to, co chtějí, aby si myslela veřejnost. Před rokem a půl jsme zjistili, o co se tu opravdu pokouší.
„Program Z...“
Experimenty s cestováním v čase zahrnují využití malých černých děr. Jsou to nelidské činy, které jsou páchány od roku 2001. Testované subjekty jsou nuceny do malých černých děr, které je náhodně hodí zpátky v čase. Jejich šance na přežití jsou naprosto ignorovány.
„Je sebevražda jít na místo, kde se tvoří miniaturní černé díry...! Zapomněl jsi na pověst o Jellymanovi?“
„Jak bych mohl! To protože si je pamatuju, jsem se rozhodl jít tudy.“
„Och, jasně... Proto roundeři...“
Chtějí se vyhnout nebezpečí, že se stanou jellymanem.
Proto jsou hranice LHC nejlepší únikovou cestou.
Jsem si vědom toho nebezpečí, ale je nezbytné přijmout nějaká rizika, abychom unikli rounderům.
Taky je mi známý fakt, že se v tunelu může spontánně objevit černá díra. Pokud se to stane, LHC, ne – celý SERN – bude pravděpodobně vržen do minulosti, nezanechá tu nic než kráter.
Nicméně to nic neměnilo na skutečnosti, že je to nebezpečné. Fakt, že po nás nejdou roundeři, je toho důkazem.
Slyšel jsem, že jakmile LHC pracuje, nedá se lehce zastavit.
Proto nám tahle úniková cesta koupí hodně času.
Najednou ucítím v jedné ze svých kapes telefonní vibrace.
„Ty máš mobil? Od doby, co mě sem přivezli, jsem žádný neviděla a můj mi taky sebrali.“
„Rytířský jelen nám ho sem propašoval.“
„Poslal ho celou tu cestu až z Japonska?“
„Schopnost udělat cokoli a dosáhnout kamkoli se mu zachce jen s použitím internetu, je na něm to nejpůsobivější.“
Možná jsem do svých slov vložil až moc fantazie, ale jako někdo, kdo to zažil, jsem mohl říct, že není divné nazvat to magií. Způsob, jak umožňuje objektům dosáhnout cílové destinace je tak zamlžená, že se nemůžete ubránit údivu.
Och, zapomněl jsem, že mi volají. Je jen jedna osoba, která by volala na tenhle telefon.
„Ahoj, to jsem já.“
„Okarine, setkal ses se slečnou Makise?“
Přesně jak jsem čekal, Daru.
„Jo. Postupujeme pomaleji, než jsem čekal, ale úspěšně jsme vstoupili do fáze 3. Jaká je situace?“
„Je to doba, cos naposled zněl tak živě, Okarine. Jako namyšlený šílenec, tak je to. Právě teď vědci nevypadají, že by měli VHU zastavit.“
„Takže fáze 4 se nijak nemění, jo?“
„Jestli se do dvou hodin nedostanete na místo setkání, bude to fakt špatný, kámo. Myslíš, že to dáte?“
„Jestli ne, je po všem. Nemáme prostor pro selhání. Tenhle plán rozhodně vyjde a dostaneme se tam včas na první den Comimy.“
„Uhihi, samozřejmě že jo. Koneckonců hnací síly vědeckého pokroku jsou válka a erotika.“
Než si mocně povzdechnu, přeruším ho.
Právě teď provádí VHU experiment cestování v čase, program Z. Testovacím subjektem je pravděpodobně další člověk. Asi je to jen neinformovaný dobrovolník očekávající něco úžasného.
Právě teď nemáme žádný způsob, jak toho člověka zachránit. Žádný způsob, jak ho zachránit od toho strašného osudu.
 „Odkud Hašida volal?“
Po Kurisuině čele stéká pot. Stejně jako já je špatný sportovec.
„Má na starosti něco jiného a už je tady v LHC.“
„Ech? Vážně?“
„Jo. Právě teď jsem si jistý, že hackuje, aby dostal SERN do chaosu.“
On je možná důvod nedostatku rounderské aktivity.
Upravil jsem si dýchání a znovu se rozhlédl.
Kromě nás je tunel zcela bez lidské přítomnosti.
Jediné zvuky doléhající k našim uším jsou ty, co mi připomínají hřmění. Přestože tu probíhá experiment, je to nějak moc tiché. Zajímalo by mě, jestli je tohle ‚obvyklý’ LHC.
Věc, která v tomhle tunelu vyčnívá nejvíc, je trubce podobná věc vydávající stříbrnou záři. Celý 27 kilometrů dlouhý tunel byl vytvořen pro tuhle trubku, co nemá do šířky ani jeden metr.
Částicový urychlovač. Někdo by to taky mohl nazvat urychlovacím tunelem. Tahle věc, která nápadně připomíná trubku, je pravá podoba LHC.
Zatímco nad tím přemýšlím, uvědomím si, že se toho tak nějak bojím dotknout. Vím, že je to nemožné, ale část mě je vyděšená myšlenkou, že kdybych to udělal, vybouchne.
„Dívej, Kristýno. Právě teď v tom protony zrychlují na 99,9999991% rychlost světla.“
„…Jo.“
Kurisu nevypadá, že by ji to nějak zvlášť zajímalo.
Když se na ni teď podívám, drží se od toho tak daleko, jak to jen jde.
Divné. Vždycky byla maximálně experimenty milující dívkou a energickou vědkyní s neomezenou zvědavostí.
Kurisu, kterou znám, by už projevila zájem.
Pohledem se jí zeptám.
Když si všimne, že ji pozoruji, rychle pohlédne směrem k vzdálenému tunelu.
„Okabe, ty se nebojíš?“
„A ty?“
„…“
Takže v zásadě její strach převládl nad zvědavostí.
Možná to ovlivnila skutečnost, že na nás před chvílí létaly kulky.
„Každopádně, kudy?“ zeptá se, kam teď půjdeme.
Naštěstí pro nás je poblíž informační tabule.
Místo, kde se máme sejít s Rytířským jelenem, je CMS, jedno z pozorovacích míst LHC.
„Hmm… Z naší pozice je to skoro na druhé straně LHC prstence. To je celkem daleko.“
„Z hlediska bezpečnosti to bylo nejjednodušší místo.“
„Nezadrží nás tam?“
„Proto Daru hackuje.“
Navíc, SERN není pevnost.  Je pro ně fyzicky nemožné uhlídat každý východ LHC. Toho využijeme.
„Teď musíme doběhnout na místo setkání za méně než 2 hodiny.“
„Jaká je vzdálenost?“
„Zhruba deset kilometrů.“
„Pět kilometrů za hodinu, ech…? No, to je vzdálenost, kterou zvládnu pouhou rychlou chůzí.“
„Neexistuje důkaz, že po nás nepůjdou. Navíc, běžela jsi vůbec někdy tisíc metrů?“
„Ne…“
Po lehkém přikývnutí jsem popadl Kurisu za ruku a rozeběhl se.
„P-Počkej, Okabe! Přestaň mě tahat…!“
„Jestli se nesejdeme s Rytířským jelenem, je po všem. Musíme se tam dostat tak rychle, jak je to jen možné.“
„Nemyslím si, že to moje tělo vydrží…“
„To sme na tom stejně.“
Kromě toho mám zraněnou nohu. Ta střelná rána není hluboká, ale stejně celkem bolí.
I tak teď není čas na fňukání nad takovou maličkostí.
„Rozhodně si sobec…“
Jako by se něčeho vzdávala, Kurisu zlehka zatřese hlavou a přestane si stěžovat.
Opětovné shledání po celém roce a půl. Je tu tolik věcí, co chci říct. Nicméně na to bude dost času, až utečeme. To jsem si dál neslyšně opakoval.

Žádné komentáře:

Okomentovat